Saturday, December 13, 2008

performance management summary'08

arini agak bz skt kat off..mana taknya aku kena siapkan slide utk performance management summary for whole year of 2008(from january till december)...dengan keja yg belambak..rasa cam x menang tangan arini..seram sejuk habis tangan aku semua sb takut x sempat nak prepare...boss pula arrange dialogue pkl 3 till 4 pm..mau tau ah betapa kalutnya aku..mana nk siapkan keja & mana nk siapkan slide tu lg...adoi peningnya kepala otak ni..dh lah x ada idea nk tulis apa yg aku dh achieve for yrs 2008 & kena planning pula utk yrs 2009...nasib ada previous slide yg aku leh jadikan reference...tiru sana sini..wat ayat sendiri..karang serta goreng betui2 sentences semua..maklumlah nk tunjuk kat boss kan..kena lah well prepared kalu x habislah..sure boss ingat kt ni jenis wat keja yg halai balai ja....dh tu kena masukkan achivement semua dlm system..lagi lah kalut...nasib sblum turn aku..kwn aku yg satu lg..sempat lg nk edit serta modify apa yg patut...dh pkl 2.50pm kwn aku dh habis dialogue ngan boss..pastu aku apa lagi terus im boss tanya aku leh msk x bilik meeting..then dia ckp ok..ngan penuh rasa debaran dihati ni dh lah tangan sejuk gila..smp kat meeting room ja terus say'gd afternoon'..pastu terus ckp kat boss..rasa gemuruh..& takut..boss ckp it's ok x yah takut..mai kita review sama achievement you for whole year & kt plan apa yg kt nk wat next year..alhamdulillah..comments dr boss semuanya bagus..dia ckp kalu leh by next year hopefully you can become internal auditter for other dept especially R&D...boss ada kasi idea utk input dlm slide & system..after review..boss tanya any concern or question..aku pun apa lagi tanya lah soalan2 cepu emas..bila nk promotion nk tkr grade..& tkr salary tier..almost 1 hours aku kat meeting room tu..mcm2 yg we all discuss..semuany related to work ah..apa yg aku leh achieve lg...blk kat cube aku pun..apa lg semua org kalut edit slide & mskkan achievement dlm system..sb today is last day for employee to key in all the summary before preliminary rating by manager...aku pun cepat2 edit & add lg info yg boss kasi tu...& update into system...smp nk blk pun sibuk ngan PM ni...lega betui semuanya dh settle...harap2 thn ni aku dpt rating yg bagus2 lah ..baru leh dpt promoted..

No comments: