Thursday, December 18, 2008

gadget aku....

lama dah berkenan kat camera ni (canon eos 1000d)..tp masih belum mampu untuk aku milikinya..cost dia around 5k to 6k camtu...aim aku kalu leh nak dapatkan ia maybe dalam december 2008 or by january 2009..tp masih x cukup lagi simpanan untuk new gadget aku ni...masa pc fair kat pisa aritu sempat gak survey price dia..sama gak x kurang-kurang lagi..kalu nak tambah lense lagi mau tau ah kenalah aku ada budget dalam rm 10k camtu..wah ni dah leh wat kenduri kawin lah budget dia..dah minat dalam photography ni dah lama sejak kecil and sejak ada camera ah..tapi belum professional lagi ah..baru berjinak-jinak nak jadi pro..hehe aku siap join club FotoMoto (photography club for all Motorolan) sebab nak kembangkan skills serta sharing knowledge dalam photography..so far banyak jugak knowledge serta experience dikongsi bersama oleh geng-geng aku dalam club tu...hehe..aku cuma tunggu camera aku ja..bila dah ada, apalagi nak ambil gambar lah cam2 post and style...tp bila agaknya nak jadi kenyataan ntah..hehe..syok aku layan gambar2 yang kawan2 tangkap time dia orang outings..cantik and best sangat...ada yang sanggup tunggu sampai senja time matahari nak terbenam untuk dapat shot yang sempoi...fuh..x sabarnya aku...nanti rajinlah aku berjalan bila dah ada eos...untuk ambik shot2 yang sempoi dan menarik...masa dulu2..before aku tangkap canon ixus 860 IS...simpan duit sampai dah cukup pastu p survey dulu tengok harga dia...banyak tempat gaklah aku survery..siap tengok spec..last survey dan beli terus masa pc fair kat pisa last year...
ni lah idaman ku...bila agaknya kita dapat bersua....hehe penuh versatile tu...

No comments: