Monday, January 5, 2009

wedding cousin ku...

...ni 1st wedding ever in 2009 dalam family aku..wow dia ni dalam senyap-2 ah dah berkawan baik ngan wife dia now...ingatkan x ada lagi buah hati rupa-2 dia simpan dalam hati da...

last sunday 4-jan-2009, kenduri kawin sebelah pihak lelaki(aka cousin aku lah)...we all sepatutnya balik kampung on friday tapi sebab father aku baru keluar hospital n cuaca kat penang ni x sempoi sangat so we all decide p on sunday itself lah..this time balik kuala kangsar...memang syok oo balik kampung belah mak aku..sebab dapat jumpa semua sedara mara almaklumlah..kebanyakkan semua dah kawin n masing-2 duduk jauh...nak jumpa pun sekali sekala tu pun time kenduri kawin lah..baru semua balik n berkumpul kalu x emm...masing-2 kat umah depa sendiri lah....balik kampung time raya memang x sempat singgah semua umah....lagipun atuk n nenek belah mak dah lah meninggal...tinggal nak tumpang kasig sayang semua ngan aunty-2 n uncle-2....makcik-2 belah mak memang spotting, happiness n kecoh lah..

seawal pagi we all dah bangun, mandi n siap-2 lah...whereby mak aku sibuk prepare breakfast untuk we all...cam biasa kami ni kan anak manja jadi semua keja mak wat tapi sometimes kena bamboo jugak...sebab kami malas...hehe..ok ok back to story...cam biasa kalu nak gi kenduri mesti makeup-2 kan sebab nak cantik..hehe..tapi aku makeup biasa-2 ja ah lagipun kenduri kat kampung satgi kalu tebal orang ingat opera cina pula...kacau oooo...sharp 9.30 am, we all bertolak dari umah...bro n father aku turun dulu sebab nak panaskan enjin...where's ladies turun kemudian lah cam biasa...dah turun bawah, sis aku lupa bawa handphone pula..apalagi naik atas lah..me n mum jalan dulu..naik kereta father aku..n bro aku yang drive...we all ladies berhimpit kat belakang..dahlah kena pakai seat bealt...memang rasa tercekik ah kami kat belakang tu tapi nak wat camna kan kalu x satgi kena saman pula....tapi sempat lagi nak ambil gambar....

me, sis n mum on da way to kuala kangsar

me n family sampai kat umah mak long aku almost dah pukul 11.30am..ramainya sedara mara dah sampai rupanya...tapi ada jugak yang x ada..sebab esok hari (5-jan-09) kan nak buka sekolah sebab tu lah...walaupun bilangannya sikit..tapi bila semua dah jumpa mulalah...story mory semua...habis semua cerita panas keluar..pasal result exam lah, pasal kawin lah n cam-2 lagi-2...n satu lagi soalan cepu emas mesti akan ada orang tanya aku...bila agaknya kami leh makan nasi minyak me pula...emm sometimes me feel bored lah ngan q tu...n sometimes tu malu pun ada lah...whereby pengantin pula sampai tepat pukul 1pm camtu ngan iringan paluan kompang n marhaban..memang meriah cakap lu..masa tu we all anak-2 dara tengah yam-2..hehe..peh memang sedap

sorry ah we all tengah layan nasi minyak, ayam masak merah serta acar buah..yummy
pas selesai we n pengantin makan, apalagi time for family n bride potrait lah..hehe masa ni cam-2 posing pengantin ni beraksi ala-2 top model pun ada...bukan we all ja photographer dia..ada jugak pro photogragher..bila tengok orang kawin-2 ni syok pula rasa..terdetik dalam hati aku bila lah agaknya time aku ni...emm tapi ada k orang nak kat aku ni..stok x lawa pun..x apa lah mungkin x sampai seru lagi lah tu...

ni lah pengantin yang dirai...daud n shima..manjanya

our family with pengantin...

sampai lah our family time to took picture with pengantin..hehe nasib baik this time ada bro aku..kalu x selalu kenduri kawin cousin whether side father or mother aku, dia memang x mau join...

sebahagian dari makcik-2 aku...

kat atas ni baru sebahagian makcik-2 aku...adik beradik mak aku semuanya 16 orang tau n 3 orang dah meninggal..so now tinggal 13 ja lah....bayangkan kalu semua berkumpul sekali...fuh mesti lagi dahsyat n kecuh lah masing-2 ngan kerenah serta gelagat depa...

amboi lebar sungguh senyuman pengantin ni..cam wat iklan colgate pula da..selamat pengantin baru..semoga perikatan yang terjalin diantara kamu berdua berkekalan hingga ke akhir hayat..AMIN!!

apabila sesi photography tamat..we all break up into small group..yang dewasa satu geng, anak-2 dara satu geng n kanak-2 satu geng...masing-2 ngan kerenah serta story mory depa lah apalagi...pengantin tukar baru pakai baju umah n dia pun start activities dia..kemas umah serta sapu kat luar tu...dalam pukul 4 or 5pm..me n family dah nak balik..yelah takut penang bridge jam pula..kan cuti dah habis sure masing-2 nak kembali ke destinasi depa...esok tu pula start sekolah sure jam lagi teruk..on da way tu singgah kat tol bukit gantang...kat sana tu cam-2 buah dia orang jual..we all pun ambil peluang beli cam-2 buah..about 30mins..we all continue journey to penang...masa balik tu hujan lebat sampai kat penang about 7 pm..yang pelik nya bila sampai kat penang bridge x jam langsung...pelik bin ajaib..hehe..semua orang dah pandai plain journey dia orang..bagus..hehe oklah cut over here...nanti panjang-2 sure you all boring pula ngan story mory aku ni..hehe..peace!!

No comments: