Sunday, January 4, 2009

it's shopping time....

shopping!!shopping!!shopping!!....eemm memang x habis-2 kami ni..banyak sangat duit n x reti nak perhabis k mana kan...hehe

saturday morning, i got asked my sis, did we got any plan today or wanna go anymore..then she told me that she wanna go to gurney plaza...wanna bought new jeans..yelah kan last week p tengok kat queensbay..x nak beli sebab x ada yang melekat di jiwa...

cam biasa must text our lepak geng 1st whether they got any plan or not..or whether they wanna go for shopping too...they said yes...sharp 3 pm we all meet at our house...decide naik binbin(myvi) my sis...bila dah sampai gurney..for the 1st jalan lenggang n x banyak kereta...wow!!that's great sebab senang nak dapat parking...jalan-2 then jumpa parking..terus park kereta n we all rushed to lewi's store...decoration kat gurney plaza wow..cantik sangat...because of chinese new year coming very soon...alot of stuff there too!...

macam biasa kalu nak beli jeans apa lagi kita wat...searching for size, design n cutting...kali ini my sis try almost about 6 to 7 pairs kot...agak-2nya...n finally she got what she looking for...leganya aku...kalu x boring gak tau tunggu orang fitting bajur or jeans....yelah kedai tu dah lah x ada tempat duduk yang empuk cam kat vincci..asyik kena berdiri ja...lengguh kaki..:p after dah bayar..then geng aku cakap nak gi guardian pharmacy..nak beli barang..(it's girl thing)..n survey dulu harga kat guardian n watson...tengok harga n compare tengok mana tau queensbay lagi murah kan...mahal pula..then terasa teringin n lapar...we all singgah kat leomag chios(x tau lah betui atau x ejaan dia blasah ja)..aku order waffle choco n corn in cup...geng aku pula waffle choco...as planning before after gurney...queensbay pula fuh sakan betui kalu nak shopping-2 ni...

bila dah sampai queensbay..cam biasa mesti masuk multilevel parking lah..cari-2 parking jumpa..x tau napa pula p gurney n queensbay ada pula parking mana p orang semua ni..selalu kalu weekend bukan main susah nak dapat parking...gi jusco dulu geng aku nak beli barang then x sah kalu x singgah vincci...sebab dia orang ada wat promotion...cantik-2 accessories semua (bracelet, necklace, sun glass n many more lah)...then aku n satu lagi geng aku,singgah kat brands outlet...saja nak tengok shirt or jeans...whereby my sis n sorang lagi geng kat vincci...pastu we all cari kat mana music store sebab aku nak beli cd ct yang baru tu...tadi masa kat gurney singgah kat speedy..dia orang cakap dah habis...alamak sedih terus..harap-2 kat queensbay ada lagi stock...alhamdulillah i got it!!

then geng aku nak gi guardian nak cari barang yang dia nak tu..nasib ada n left only 1...luckly pastu we all nak gi makan pula decide lah tempat makan yang menarik tapi x mau lah selalu makan fastfood...my sis suggest kita p tempat fav kita lah kat bukit gedung...heheh but before nak sampai kat parking...geng aku ada jumpa ngan cousin dia while she cit cat ngan cousin dia...we all p body shop dulu tengok mana tau ada product-2 terbaru..aku jumpa perfume yang wangi n nice bau dia..like spring time...before this aku ada dapat mail dari body shop about new product or promotion..n about this product mail aku dapat on last oct'08 bila p survey kat body shop memang x ada..now baru sampai kat malaysia..bayangkan berapa punya lama...emmm...tapi aku beli gak perfume serta body lotion..masa testing pun dah bau wangi bayangkan bila pakai..memang romantic..fuh..duit dalam tangan dah habis lah pula..before leave queensbay withdraw duit dulu satgi nak makan x ada duit pula...hehe

dah sampai kat kedai makan fav..we all order char koay teow, sup ayam, sup daging, air laici, teh halia, n limau suam...after makan, relaxed-2 then balik umah lah...balik awal tau sebab yesterday my stomach not feeling well...asyik senak ja...gi toilet banyak kali...eemmm kena diarhea..mayb food poisoning or salah makan kot..before 9 pm dah ada kat umah...ajaib..sebab selalu kalu lepak ngan geng sure selalu lewat punya..pukul 11 or 12 baru nampak jalan nak balik umah..n sunday pula kena balik kuala kangsar attend my cousin wedding so kena kiok awal lah malam...fuh panjang gila story mory morning glory ni....hehe saja nak kongsi jangan boring dah...peace!!!



No comments: