Saturday, January 10, 2009

member ict...


rasa gembira, happy, bahagia n syok x terhingga lah dapat contact balik member-2 ICT badge 1999/2000...mana xnya last aku jumpa dia orang ni masa final exam untuk final semester dulu..masa aku kat ICT dulu wat sijil ja..pas masuk olympia college...

ni baru 1 member memang aku contact dari dulu till now..iaitu faisal..now diana..harap-2 pas ni bertambah lah lagi our friendship network lah kan..lost contact dah berapa tahun tu...

rindu sangat kat room mate aku dulu zaman-2 ICT iaitu along, adik, angah, alang n acu...rasanya dia orang ni dah kawin x...gelaran kat atas tu nick kita orang dulu...whereby nick aku pula achik...dahsyat kan cam satu family...memang best o jadi roommate dia orang ni...cam-2 perangai, gelagat serta aksi semua ada..siap lepak-2, ponteng class, main gitar, nyanyi n cam-2 lagi lah...n aku rindu gak akak-2 angkat kat ICT cam kak wee, kak faizah, kak niza, kak jiah, kak rina, kak kina, n ramai lagi lah...kalu nak sebut nama tu memang penuh satgi post ni

nanti nak cari balik album lama-2 pastu leh lah wat jejak kasihan ngan dia orang ni...hehe confirm nampak lain dari yang lain lah..dulu buruk now dah comei sikit (comei k?)....

ni pun tadi aku sempat sembang ngan diana tu pun melalui faisal...n aku n diana rancang nak wat reunion untuk semua kawan-2 lama..tu kena discuss ngan faisal mana tau lah...cerita pengalaman kat ICT dulu..aku pernah masuk teater (tajuknya pak tua) tau sampai peringkat negeri kalu x silap nanti aku bubuh sijil kat sini..siap jadi penari ala-2 gaya arab..hehe n masa tu lah 1st dimakeup kan n aku make up seseorang ni..masa pegang muka dia tajam oo kat mulut tu sebab dia baru shave misai hehe..memang x leh lupa lah pengalaman tu...pernah sekali tu x masuk class time pagi, time tu lecturer mai cari sampai bilik oo...siap wat spot check...pernah kena tahan ngan pak guard sebab keluar n masuk lewat..hehe..nakalnya n aku hampir-2 pernah nak kena tangkap ngan warden sebab study berdua-duaan kat class...masa tu dia tu senior..aku kenai dari zaman sek men sampai zaman ICT...nasib kena warning ja hehe..tu lah pengalaman yang dapat kalu stay kat hostel...

tambah-2 bila time nak exam...study bagai nak rak tau...start dari after dinner sampai esok nak gi exam..x tidur semalaman pas balik dari exam baru tidur..pernah sekali tu aku x leh jawab soalan...terus call mak n nangis..hehe sebab takut failed ha lah bapa aku garang kalu leh semua subject kena pass..lagipun bayar duit sendiri kan kena lah belajar betui-2

tapi kalu x experience benda-2 tu rasa cam rugi kan n x syok life ni kan...masa aku tulis blog ni aku gelak sorang-2 ingatkan semua gelagat serta kerenah kami time tu...satu experience yang x dapat dibeli ngan wang tau...something that money can't buy...i wish i could turn back the time to 1999/2000...kan bestnya!!!....peace!!


No comments: